• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Pandis79

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
15 September 2018
Meddelanden
503
Mottagna reaktioner
99
Poäng
267
Ingen aning. Kan säkert vara till nackdel art man fortsätter skuldsättning.
@Pandis79 vad hände ? Kan du redogöra
Varför du inte betalde ?
Var det även du som tog av skattepengarna som skulle betalas in ?
Kommer inte ihåg riktigt.
Ja det var jag med skatteåterbäringen men den delen är löst om det blir sanering.
Anledningen att min räkning inte blev betald är att jag hamnade i tvist med telenor pga en felaktig fakturering,jag fick inte rätt. Jag bad telenor att få säga upp mitt abonnemang och dom fakturerade slutskuld på nästan 9000, jag har betalt på det men eftersom min ekonomi inte gick ihop klarade jag det inte. Så jag sket inte bara i det...
Problemet är nu att dom fakturerade ytterligare 7000 i juni och påstår det är vad som var kvar på abonnemanget och det går inte att få det specificerat av dom, dom har sålt det till intrum debt finance .
Till er som skriver: det är väl bara betala vill jag säga: hade jag kunnat så hade jag. Vill inte bli dömd på detta forum för jag är inte ensam i skuldträsket!!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 956
Mottagna reaktioner
6 150
Poäng
3 907
Asså är det fler än jag som, efter fastställd skuldsanering, har noterat att den ena skulden efter den andra försvinner från KF med orden ”krav är återkallat”?!

KF vet inte mer än just att ”kravet är återkallat”.

Det gäller några mindre skulder på ca 20tkr vardera som har legat hos 3 olika inkassobolag. När jag loggar in på respektive inkasso bolag, så finns inte de specifika skulderna där heller...

Vill egentligen inte ringa bolagen, men jag håller snart på att ”spricka av nyfikenhet”...

Kanske någon annan med skuldsanering har varit med om samma sak och kan stävja min nyfikenhet?

Ps. Min skuldsanering har ännu inte riktigt vunnit laga kraft, så det är alltså inte därför dom försvinner från KF:s sida...
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 872
Mottagna reaktioner
1 867
Poäng
1 277
Ja det var jag med skatteåterbäringen men den delen är löst om det blir sanering.
Anledningen att min räkning inte blev betald är att jag hamnade i tvist med telenor pga en felaktig fakturering,jag fick inte rätt. Jag bad telenor att få säga upp mitt abonnemang och dom fakturerade slutskuld på nästan 9000, jag har betalt på det men eftersom min ekonomi inte gick ihop klarade jag det inte. Så jag sket inte bara i det...
Problemet är nu att dom fakturerade ytterligare 7000 i juni och påstår det är vad som var kvar på abonnemanget och det går inte att få det specificerat av dom, dom har sålt det till intrum debt finance .
Till er som skriver: det är väl bara betala vill jag säga: hade jag kunnat så hade jag. Vill inte bli dömd på detta forum för jag är inte ensam i skuldträsket!!
Vill förtydliga att jag på intet sätt dömer, ville bara förstå varför skulden inte ingår. Och med den information du gav nu fattar man ju att det inte bara var en vanlig månadsfaktura. Och samtidigt borde det ju räknas som att den skulden uppstod innan inledande!
 

FrkFräken76

Viktig medlem
Poäng: 287
Blev medlem
3 Juni 2019
Meddelanden
99
Mottagna reaktioner
109
Poäng
287
Asså är det fler än jag som, efter fastställd skuldsanering, har noterat att den ena skulden efter den andra försvinner från KF med orden ”krav är återkallat”?!

KF vet inte mer än just att ”kravet är återkallat”.

Det gäller några mindre skulder på ca 20tkr vardera som har legat hos 3 olika inkassobolag. När jag loggar in på respektive inkasso bolag, så finns inte de specifika skulderna där heller...

Vill egentligen inte ringa bolagen, men jag håller snart på att ”spricka av nyfikenhet”...

Kanske någon annan med skuldsanering har varit med om samma sak och kan stävja min nyfikenhet?

Ps. Min skuldsanering har ännu inte riktigt vunnit laga kraft, så det är alltså inte därför dom försvinner från KF:s sida...

Kan det vara för att skulderna är sålda ? Och att det inte ännu kommit någon info till dig om nya inkassobolag ?
Eller ger företagen bara upp ? I mitt fall skulle jag nästan förstå det då jag endast kommer återbetala 8 %.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 956
Mottagna reaktioner
6 150
Poäng
3 907
Kan det vara för att skulderna är sålda ? Och att det inte ännu kommit någon info till dig om nya inkassobolag ?
Eller ger företagen bara upp ? I mitt fall skulle jag nästan förstå det då jag endast kommer återbetala 8 %.

Hmmm då trodde jag att inkassobolagen enkom ändrade detta hos KF, dvs inte återkallade, men visst, så kanske det är som Du säger...

Har dock svårt att tro att ”mina” bolag bara ger upp, för av mig kommer dom få
tillbaks ca 67%.

Hur stor vad din totala skuld på och vad betalar Du per månad till KF?!
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 551
Mottagna reaktioner
12 916
Poäng
9 787
Ja det var jag med skatteåterbäringen men den delen är löst om det blir sanering.
Anledningen att min räkning inte blev betald är att jag hamnade i tvist med telenor pga en felaktig fakturering,jag fick inte rätt. Jag bad telenor att få säga upp mitt abonnemang och dom fakturerade slutskuld på nästan 9000, jag har betalt på det men eftersom min ekonomi inte gick ihop klarade jag det inte. Så jag sket inte bara i det...
Problemet är nu att dom fakturerade ytterligare 7000 i juni och påstår det är vad som var kvar på abonnemanget och det går inte att få det specificerat av dom, dom har sålt det till intrum debt finance .
Till er som skriver: det är väl bara betala vill jag säga: hade jag kunnat så hade jag. Vill inte bli dömd på detta forum för jag är inte ensam i skuldträsket!!

Tvistiga fordringar ingår aldrig i skuldsanering
 

FrkFräken76

Viktig medlem
Poäng: 287
Blev medlem
3 Juni 2019
Meddelanden
99
Mottagna reaktioner
109
Poäng
287
Hmmm då trodde jag att inkassobolagen enkom ändrade detta hos KF, dvs inte återkallade, men visst, så kanske det är som Du säger...

Har dock svårt att tro att ”mina” bolag bara ger upp, för av mig kommer dom få
tillbaks ca 67%.

Hur stor vad din totala skuld på och vad betalar Du per månad till KF?!
Min totala skuld hos KF var 900000 inkl en del CSN lån. Betalar ca 2500kr i månaden , betalade dock inte dom första 6 månaderna eftersom min son tog studenten i juni . Så betalar första nu !
Lagt in dom första 8 månaderna med automatisk dragning 26 varje månad.

Jag har haft utmätning sen 2006 och betalt ca 2-3000 varje månad i 10 år men skulden har bara ökat. KF har ringt under dom sista 4-5 åren och sagt sök sanering och jag har inte varit redo ekonomiskt i huvudet . Men nu har jag tom pengar på sparkontot
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 956
Mottagna reaktioner
6 150
Poäng
3 907
Min totala skuld hos KF var 900000 inkl en del CSN lån. Betalar ca 2500kr i månaden , betalade dock inte dom första 6 månaderna eftersom min son tog studenten i juni . Så betalar första nu !
Lagt in dom första 8 månaderna med automatisk dragning 26 varje månad.

Jag har haft utmätning sen 2006 och betalt ca 2-3000 varje månad i 10 år men skulden har bara ökat. KF har ringt under dom sista 4-5 åren och sagt sök sanering och jag har inte varit redo ekonomiskt i huvudet . Men nu har jag tom pengar på sparkontot

Jag blir likväl varm i mitt hjärta av att höra att KF likväl har ringt och bett Dig söka... men Du ”bättre sent än aldrig”. ❤️
 

FrkFräken76

Viktig medlem
Poäng: 287
Blev medlem
3 Juni 2019
Meddelanden
99
Mottagna reaktioner
109
Poäng
287
Jag blir likväl varm i mitt hjärta av att höra att KF likväl har ringt och bett Dig söka... men Du ”bättre sent än aldrig”. ❤️
Ja jag har faktiskt alltid känt att dom försökt hjälpa mig ❤️
Jag trodde aldrig jag skulle sitta och göra budget varje månad Men vuxenpoäng på den
 

ollelop

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
4 April 2012
Meddelanden
378
Mottagna reaktioner
169
Poäng
347
Det står säkert men... Om man har skuldsanering och sedan efter ca 1 år köper en bil för runt 60.000:- kollar dom det ?? Blir det problems?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp